fredag 26 november 2010

Alex Rider - stormvarning, av Anthony Horowitz




Jag började läsa den här boken för mer än en vecka sedan och efter kanske hundra sidor så fastnade jag,
tyckte att den inte var särskilt bra, jag tog med den till skolan och tänkte att jag skulle läsa den där,
men jag glömde totalt bort den. Sedan när vi hade svensakpass och vi fick läsa så tog jag fram den och började läsa den. Men jag hade helt glömt bort var jag var då och orkade knappt läsa någonting, kanske en sida.
Men idag tog jag tag  mig själv och började läsa den och då minsann, då upptäckte jag att den faktiskt var riktigt bra! Ett stort misstag gjorde jag alltså.

Alex Riders farbror dör i en mystiskt olycka. Allt vänds upp och ner och inom ett par dagar är han plötsligt en superspion, vars uppdrag är att ta reda på varför den rike Herod Sayle plötsligt lovar att ge en gratis stormbreaker-dator till alla skolor i hela England.
Alex jobbar för M16 och dom misstänker att det är något skumt med den här generösa presenten
och Alex får uppdraget att ta reda på den egentliga sanningen, för vem skulle egentligen misstänka att
en fjortårig pojke är en spion?

Boken är faktsikt väldigt spännande och jag förbjuder er att göra samma misstag som mig snälla gör det inte!
Allt händer ganska fort, ingen trög bok alltså.
Läs den, och flr allt i världen, glöm inte bort den, som jag gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar