söndag 7 november 2010

Bra julklapp!

När jag var mindre läste jag dalslandsdeckarna, av Pia Hagmar och för nån dag sen när jag var på biblioteket var jag bara tvungen att låna edn nya boken, Huggormens spår.
Boken är lättläst med typ superstor text (Ungefär så här)
Nu när jag är äldre så kan jag inte direkt tycka att
de böckerna är superbra, men om jag varit yngre hade jag tyckt det.

Boken handlar såklart om Deckargänget, Aron, Henke, Leo och Myggan.
Den här gången ska ungarna cykla för att köpa godis men Leo cyklar omkull och de söker hjälp hos någon i de närmaste husen. De träffar gamla och trevliga Esmeralda som genast hjälper de. 
Men sedan märker de att någon vill Esmeralda illa, någon som stjäl hennes pengar, skadar henne, medmera, och det är någon hon känner, någon av hennes grannar...
                                                                                                
Boken är ganska kort  men ganska rolig och spännande.
Man listar ganska lätt ut vem som är skyldig, (iallafall jag, haha)
Den här boken är en bra julklapp till ett yngre syskon eller kanske en kompis,
jag lovar, alla i åldern 7-10 tycker om de här böckerna!

Kommentera gärna!          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar