lördag 1 januari 2011

Första inlägget 2011

Det här blir det första inlägget 2011 och nu tänker jag göra en utvärdering av 2010!

Jag fick en läsdagbok när jag fyllde år och har sedan dess börjat skriva ner vilka böcker jag läst ut, så egentligen blir det en utvärdering av det senaste halvåret.

Antal lästa böcker det senaste halvåret:
85 stycken + en massa manga som jag inte skriver om i läsdagoken, det blir så mycket då...

Bästa böckerna: (usch vad många det blev)
Om jag stannar, av Gayle Forman
Det fattas en tärning, av Johanna Thydell
Vargbröder, av Michelle Paver (hela serien)
Hata Romeo, av Rachel Wing
Vampire Academy, av Richelle Mead
House Of Night av P.C & Kristin Cast
Döden i dina ögon, av Rachel Ward
Ibland bara måste man, av David Levithman
Parasit, av Scott Westerfeld
Jag finns, av Maja-Maria Henriksson
Anklagad, av Robert Cormier
Yxan, av Gary Paulsen
Anton, jag gillar dig! av Peter Pohl
Legenden om Darren Shan, av Darren Shan
Percy Jackson, av Rick Riordan
Namnet på boken är hemligt, av Pseudonymous Bosh
Bara inte du, av Katarina Von Bredow
Isdraken, av Mikael Engström
Fallen Ängel, av Becca Fitzpatrick
Dansar Elias? Nej! av Katarina Kieri
Det händer nu, av Sofia Nordin
I det här trädet, av Peter Pohl och Katarina Kieri
13 skäl varför, av Jay Asher
Skuggvarelser, av Magnus Nordin
Ursäkta att man vill bli lite älskad, av Johanna Thydell
Jag saknar dig, jag saknar dig! av Peter Pohl
Harry Potter och de vises sten, av J.K Rowling
Blod och choklad, av Annette Curtis Klause

Bästa mangabökerna:
 Kare First Love (egentligen läste jag den ungefär 5 minutereftermidnatt men jag räknar in den ändå.)
Naruto, så otroligt bra, älskade den från försat början!
Bleach, jätterolig och såå spännande!
Vampire Kisses, bra ritad och otroligt bra också!
Power!! älskar en här kärlekshistorien, blev såå glad när jag läste den
Skip Beat! Haha, jätterolig!
Vampire Game, har inte läst så mycket av den men den är jättebra!
DN Angel, absolut läsvärd, och då menar jag verkligen det!

Conan, så bra!

Sämsta boken jag läst:
Brännhet, av Malin Isaksson
Dödens vatten, av Robert Leeson
Vem är du? av Joan Lowery
Farligt vittne, av Carol Ellis
Varje steg du tar, av Carol Ellis
För bra för att dö, av Christina Wahlden

Böcker som jag trott skulle vara dåliga men var bra:
Anklagad av Rovbert Cormier
För alltid av Ingelin Angerborn
Varg nosar och jagar, av Ulf Nilsson

Sista boken jag läste ut 2010:
När hjärtat skenar, av Anna Vikström

Första boken jag läste ut (det senaste halvåret)
Parasit, av Scott Westerfeld

Halvårets rekord:
Läste ut Percy Jackson (428 sidor) av Rick Riordan på mindre än en dag.

Äldsta boken:
Husets hemlighet (1990) av Betty Ren Wright

Största överraskningen:
Vampire Academy, trodde inte alls att den skulle vara bra!
Började läsa den och sedan blev jag helt fast.

Omlästa böcker:
Parasit, av Scott Westerfeld
Skuggvarelser, av Magnus Nordin
Vargbröder, av Michelle Paver (hela serien)
Hata Romeo, av Rachel Wing
Det fattas en tärning, av Johanna Thydell
Justin Case, av Meg Rosoff
Namnet på boken är hemligt, av Pseudonymous Bosh
Inte bara Tennis. av Peter Barlach
Dubbelfel, av Peter Barlach
Eskil och jag och den perfekta hämnden, av Cicilia Davidsson
Ljudet av ditt hjärta, av Stephanie Meyer
Molly Moons fantastiska bok om hypnos, av Georgia Byng
Molly Moon stannar tiden, av Georgia Byng
Anton, jag gillar dig! av Peter Pohl
Fixa pengar, annars...! av Lena Lilleste
Kidnappare på nätet, av Lena Lilleste
Anklagad, av Robert Cormier
Jag finns, av Maja-Maria Henriksson
När hjärtat skenar, av Anna Vikström










2 kommentarer: