fredag 3 december 2010

Legenden om Darren Shan, skymningsjägarna - av Darren Shan

Legenden om Darren Shan, Skymningsjägarna av Darren Shan...
Jag har faktiskt ingen aning men det kan väl inte vara så att boken faktiskt är skriven av samma person
som är huvudperson i boken?
Det verkar mycket orealistiskt eftersom boken faktiskt handlar om Vampyrer.

Darren Shan har efter att ha stulit en mäktig spindel från en vampyr och som straff tvingats bli halvvampyr och Vampyrens (Mr. Creplsey) medhjälpare. Det här är den sjunde boken om Darren och nu har han blivit vampyrprins och i den här boken kommer Mr. Tiny och säger att tre utvalda personer ska ge sig av för att leta efter vampanezfursten. Däribland Mr. Creplsley, Darren och en till person (hemligt).
Fyra gånger kommer deras vägar att korsas och de har alltså fyra chanser på sig att döda honom.
Om de inte lyckas kommer Vampyrernas släkte att helt förintas och Vampanezerna kommer härska i all evighet...

Boken är spännande och rolig, det här är ju trots allt sjunde delen så för er som inte läst de andra böckerna börja läsa dom! Den första boken heter Skräckens cirkus (cirkue the freak) och bör läsas!
Egentligen så började jag ju läsa Anklagad av Robert Cormier men när jag såg den här boken så var jag bara tvungen att börja läsa den. Att huvudpersonen och författaren heter samma sak ska jag fösöka ta reda på om det stämmer.

Kommentera!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar