onsdag 26 januari 2011

Lögner, av Sara Shepard

Jag blev jätteglad för någon vecka sedan när jag såg på posten att jag hade fått mitt rescensionsexemplar från B/Wahlströms! Böckerna som jag fick var Lögner av Sara Sherpard och jag kommer senare få Arvet av Rachelle Ward. 

Jag hade en massa böcker samtidigt så jag kunde inte börja läsa den efter ett tag och den var ingen besvikelse.
Jag skulle aldrig ha börjat läsa den pga barbiedockan som syntes på bokens framsida, men efter att ha läst om den på en blogg blev jag lite sugen och bestämde att variera min läsning lite.

När tjejbästisen Alison försvinner spårlöst från ett pyjamasparty splittras tjejgänget.
Men sedan, 3 år senare börjar tjejerna få meddelande med någon som bär kallar sig A.
På lappara avslöjar A deras innersta hemligheter.
Hemligheter som ingen vet om.
Ingen utan Alison...
Men hon försvann ju för 3 år sedan... Eller hur?

När jag började läsa den här boken var jag lite småskeptsisk, tjejböcker är absolut inte min grej,
men sedan kom jag in lite mer i handlingen och den blev jättebra!
Det handlar ju om 4 olika tjejer och första kapitlet är det Spencer, kapitel 2 Aria, Kapitel 3 Hanna, Kapitel 4 Emily osv. så jag hade jättesvårt att hålla reda på vilka tjejer som var vem och jag vet fortfarande riktigt om jag har helt superkoll på det. Man måste nog läsa den två gånger för att kunna få lite mer koll i vem av tjejerna som är vem. Fast... det är ju lite till böcker i serien också. ^_^  
Kanske att jag t.om med vågar ge mig på Decembergatans hungriga andar också?


Fjärde delen av Pretty Little Liars heter Intriger och kommer ut 2011!


Just det ja... Tack så mycket för boken Forma Books! 
Den var verkligen bra.


Lögner

2 kommentarer:

  1. Så roligt att du tycker den är bra:)
    Ska snart läsa andra, ahr den hemma men har itne haft tid pågrund av skolan:)

    SvaraRadera
  2. SV: Ja, det ser verkligen ut som om alla läser de här böckerna :)

    SvaraRadera