onsdag 5 januari 2011

När hjärtat skenar, av Anna Vikström

Nu har jag verkligen legat i och läst och har 5 stycken böcker som jag måste skriva om så det blir ganska mycket inlägg samtidigt, ni får ursäkta...

Chris är 13 och en cool tjej. Men ibland händer det att hjärtar skenar lite.
Som när hon möter den stora dreglande schäfern som ser livsfarlig ut, fast att den står på
flera "mils" avstånd.
 När en hund är i närheten är allt tillåtet, tillochmed att springa ifrån stöddige Kalle, trots att hon säkert
kommer bli retad för det också sedan. Kalle är jobbig och Chris avskyr honom, men varför skenar hjärtat
ändå när hon står bredvid honom?

Boken är inte särskilt tjock, men det är inte sidorna som räknas, boken rymmer trots allt en hel del och
är helt klart värd att läsa. Man skrattar en hel del och då menar jag verkligen en hel del.
Jag har läst den förut men när jag såg den på biblioteket blev jag bara tvungen att låna den igen,
den är verkligen bra.
barnens polarbibliotek finns en trailer till boken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar