söndag 13 mars 2011

Feber av Maggie Stiefvater

VARNING FÖR SPOILERS!
(FÖR DIG SOM ÄNNU INTE LÄST FÖRSTA BOKEN)

Grace borde vara lycklig, efter att ha gett Sam botemedlet har han inte förvandlats
under hela vinter men febern brinner i hennes kropp och vargen inom henne vill komma ut.
Nu är det inte längre Sam som måste kämpa för att förbli människa utan Grace, men för varje dag
som går blir vargen bara starkare och starkare.
Samtidigt träffar Isabel Cole, människan som blev varg helt frivilligt.
Men Cole döljer något, en hemlighet som kan innebära slutet för vargarna i Mercy Falls.

Efter att jag läste den här boken kunde jag knappt svälja det jag läst.
Jag satt länge kvar och nästan grina över hur bra den var!
Uppföljaren till Frost hamnade direkt på listan över mina favoritböcker.
Den var helt otrolig och jag älskar slutet! Kan knappt bärga mig till tredje boken, Forever.
OBS! Videon som finns på länken spoilar väldigt mycket, även för dig som inte läst andra boken... 
Jag älskar handlingen och tvåan är faktiskt bättre än första boken, det är mycket mer av allt, spänning, kärlek,   vargar och sorgligt.
Om du inte läst första boken, gör det! Även om du kanske inte gillar vargar så kommer den här säkerligen få dig på bättre tankar. Är jättenöjd med att jag köpte den!   
Förresten, visst är det bara 3  böcker i serien, eller kommer det fler?

ÄLSKAR omslaget
Shiver, Linger & Forever
Alla böckerna på engelska
TACK Forma Books för boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar