torsdag 5 januari 2012

Bokhyllsguiden - Del 3



Välkommen tillbaka till Bokhyllsguiden, det här är den sista och därmed avslutande delen.
Hoppas ni haft kul på vägen för att... NU FORTSÄTTER VI!

Och förresten, ni undrar säkert vad dagens guide kommer handla om..?
Kolla lite närmare på bokhyllan och längst åt höger.
Dagens guide kommer nämligen handla om min älskade mangasamling.

Okej, man måste börja någonstans, eller hur?
Och därför börjar vi med den tråkigaste hyllan helt enkelt. Här står de tråkigaste böckerna men även en hel del mangatidningar som Shonen Jump och Manga Mania, den sistnämnda syns inte i bild för att Shonen Jump är så pass tjocka att den täcker dem.
Kanske lika bra det.
Sedan står det lite Ranma, Yugi Oh, Angel Sancutury och Inu Yasha där. Missförstå mig inte, jag älskar Inu Yasha, men den var tyvärr inte så pass bra att den passar med de andra böckerna.




Här är några av mina favoritserier, eller alltså, det står fyra serier i hyllan och två av dem är en av mina favoriter.
Och det är absolut inte Dragon Ball, ni ska ha helt klart för er att jag tycker inte om Dragon Ball, eller... Till en början älskade jag Dragon Ball men efter sisådär 20 nummer blev jag totalt less på alla strider.
Men hittade nästan hela serien billigt på Loppmarknad och kände att jag var tvungen att slå till.
Annars står här Vampire Game, en lite jobbig serie som jag bara läst tre nummer av.
Men sedan... Demon Diary, serien är rolig (ojojoj vad man skrattar) och böckerna är fantastiskt tecknade
och handlingen är underbar, serien finns i 7 delar.
Läs!
Och nu, DN Angel, jag älskar serien men dock har det
bara kommit ut tio stycken böcker på svenska, resten får man läsa på engelska. Är mäkta stolt över att jag har alla tio böckerna i min samling, om ni funderar på att börja läsa manga börja gärna med DN Angel, dock är ettan en aning jobbig att förstå från början men den blir bättre och bättre.







Så där... Bara två bilder kvar nu. Eller vänta, vad är det här?
Jo, har man en massa manga måste man bara ha en liten japansk hylla, dock är den inte stor, har fler japanska saker men detta är vad jag stoppade in i den här hyllan.
För er som undrar sitter Sasuke här (Från serien Naruto) och tre Pockypaket (har många fler men det känns lite drygt att stoppa in alla)



One Piece - Det här är de irriterande små tecknade figurerna som kommer upp när du söker på 'sparkdräkten' One Piece, nu vet ni det.
One Piece är en superrolig serie, mycket action men även lite sorgligt och kärlek, den är en sån här allt-i-allon serie. 
Funderar på att lotta ut nummer 1-4 då jag har tre exemplar av dem. 
För er som undrar så har jag nummer 1-41 i den här serien.



Här kommer den sista bilden och efter den avslutas bokhyllsguiden, synd tycker jag. Det var roligt att få fotografera och själv få bättre koll på vad jag faktiskt äger. Haha.
Den här hyllan är sist, och troligtvis minst antal böcker i den men den är absolut den bästa.
Alla serier ni ser här tillhör min favoritlista.
Och ska jag välja den absolut bästa av dem blir det lätt Sayonara September.
Ni kan själva läsa min recension på den.
Förutom SS står här Fullmetal Alchemist - Nummer 1-10, Chrono Crusade - Nummer 1-5, Kare First Love - Nummer 1-2, Kill Me Kiss Me                       - Nummer 1-2. Kick off - Nummer 1-2 ,
Bleach - Nummer 1, Conan - Nummer 62-63, Naruto (!)
 Nummer 15 (På svenska) Naruto - Nummer 16 & 31 (På engelska) 
Och sedan förstås Sayonara September - Nummer 1-2.

Tack för att ni följt med på min bokhyllsguide, hoppas ni haft lika roligt som jag. 
Glöm inte att skriva om ni vill att jag ska lotta ut de första fyra delarna i One Piece.
Ha det bra!

Missat de första delarna? Ingen fara. Här hittar du del 1 och 2 eller varför inte bara kolla in min lilla sammanfattning - alla bilder på en plats, dock får ni en mer detaljer beskrivning om ni klickar på länkarna.

Klicka på bilden för att den ska bli större.

6 kommentarer:

  1. jag är medlem i Goodreads och där kan man sätta sin egen goal sen skaffa widgeten!
    hoppas du förstår vad jag menar:)

    SvaraRadera
  2. SV: (3)
    "Varning: tål du inte boknördar..." har jag också gjort i Picnik, bara tagit en vit bakrund från Paint i rätt storlek och sedan lagt till text och sånt. Hihi, typ allt kommer från Picnik, även "Följ mig med..." och några rubriker på sidan ;)

    SvaraRadera
  3. Sasuke i takfläkten, det är en riktigt bra historia! :D

    SvaraRadera
  4. SV: Varsågod! Och vad snygg den nya designen är! ;D

    SvaraRadera
  5. Vad fin designen har blivit! Missförstå mig inte, den va snygg innan också!

    SvaraRadera