onsdag 20 juni 2012

Den finns på svenska?

Nu har jag läst ut The perks of being a wallflower (recension kommer senare) och när jag kollade upp boken lite råkade jag se att boken finns faktiskt på svenska!
Troligtvis har den inte uppmärksammats på svenska eftersom den är översatt och publicerad av ett väldigt okänt förlag vid namn 'Bokverket' som jag för övrigt aldrig hört talas om.

På svenska heter boken Wallflower - konsten att titta på och helt ärligt så vet jag inte om jag är så sugen på att läsa den på svenska, det skulle nog förstöra hela historien.

Snacka om att svenska omslaget är äckligt fult jämfört med det engelska som är helt... underbart.

6 kommentarer:

  1. Jajamän, det stämmer det du säger. Fast boken har inte varit i tryck på svenska på flera år (-99).

    Svar: Åh nej, då ska jag berätta. Bilbo är föregångaren till Sagan om ringen-trilogin. Som jag hoppas du vet vilken det är.

    Och planer har jag nog inga egentliga, men vi får se. Kanske kommer på bokmässan ändå. Fast frågan är väl vad jag ska göra isåfall! Vi får se.

    175 kr/månaden gör jag som sagt inte alltid, utan många månader är jag hur sparsam som helst och spenderar kanske bara 10 kr och en annan 150 kr. Mest är jag ganska ekonomisk. ;-) Tro't eller ej!

    Man lägger ner tid på det man vill göra, antar jag. Sedan går tiden fort när man har roligt, och tydligen har jag väldigt roligt när jag tittar på serier, haha. Men jag brukar multitaska samtidigt - simultankapaciteten finns! Länge leve den. :-D

    Djur har jag inga, men vill köpa en kanin i framtiden. Eller en katt, eller en säl eller en minigris. Det finns många fina djur!

    SvaraRadera
  2. Men gud vilket fult omslag!

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag undrar hur du fixar en sån där lista med länkar till alla recensioner när man klickar på böcker. Jag skulle väldigt gärna veta hur man gör så. Om du vill svara så kan du väl lämna en kommentar på min blogg: www.bookfinger.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Vilket hemsk omslag den svenska versionen har! Det lockar verkligen inte till läsning. Jag får nog läsa den på engelska istället.

    SvaraRadera
  5. Usch man blir verkligen sugen på att läsa den svenska...inte.

    SvaraRadera
  6. Sv: Det är en konsert som min gitarrlärare fixar varje år, så får man välja om man vill vara med eller inte. Fast jag hade i princip inget val, för han bara babblade på om Åh, vad roligt det ska bli och Herregud vad roligt att du ska komma, det värmer verkligen hjärtat, osv...

    Åh, vilken dålig fantasi Sverige har. Det engelska omslaget är ju super! Fast det är ju ändå bra att de översatt den överhuvudtaget, för de som inte kan engelska. Men den ser ut som en sådan bok som blicken bara sveper förbi i bokaffären.

    SvaraRadera