torsdag 14 juni 2012

Michelle Paver gör det igen! (Det här är ingen recension, det är en förvarning)

Efter sin förra serie, vargbröder trodde jag aldrig att Michelle Paver någonsin skulle kunna skriva något lika bra igen.
Jag hade fel. 
I sin nya serie, Den utstötte fångar hon mig lika bra som hon gjorde i Vargbröder och det är nästan med sorg som jag läste sista sidan i boken. Jag skriver nästan eftersom jag vet att det kommer fyra böcker till snart. 

Jag kan inte skriva så mycket mer, boken kommer trots allt ut först om tre månader så jag tänker avsluta med att säga att de höga förväntningarna jag hade på boken krossades bara efter några kapitel, den var mycket mycket bättre än vad jag hade hoppats på. Den innehöll allt, kreativa beskrivningar som verkligen gjorde det enkelt för en att se allt som hände i boken, sorg det vill säga att jag grinade de tjugo sista sidorna. Skratt. Jag kom på mig själv att sitta och le större delen av boken. Men samtidigt var den väldigt läskig. Så pass läskig att jag blev rädd och tro mig, jag brukar inte skrämmas av böcker men Michelle Paver beskrev allt så bra att jag speed-läste alla läskiga scener. 
Man kan verkligen säga att jag levde mig in i boken. 

Hoppas jag fått er att förstå hur bra den var (Om jag hade gett den betyg hade den fått tretton av tolv vargar) så att ni verkligen vill läsa den nu för tro mig, hur höga förväntningar ni än har så kommer boken krossa dom. 


Så här kommer boken se ut, så håll utkik!

PS. Boken kommer komma ut den 27 September på Årets bokmässa. 
Och om ni undrar så fick jag boken i manusformat av Semic, det är därför som
jag har kunnat läsa den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar