lördag 11 augusti 2012

Är det bara jag som stör mig på det här?

Något som jag verkligen stör mig på just nu är alla författare som stoppar Efterord och 'Författarens Tack' i slutet av boken. Ni förstör precis allting.
Jag menar, ingen vill läsa ett fullkomligt ointressant tal om några totalt okända personer som har hjälpt till att skapa den fantastiska bok som du just precis har läst och som har lämnat den där känslan efter sig när man läst sista sidan.
Men nej, så kommer det en sida till och tar bort den magiska känslan och tjuggablöff så tycker man inte ens att boken är lika bra längre.

Så snälla snälla snälla kära framtida författare och andra personer som kanske redan är författare, stoppa efterord och författarens tack i början av boken på allra första sidan så blir alla glada.
Och gladast blir nog jag.

Är jag ensam i det här resonemanget eller är det någon där ute som känner likadant?


6 kommentarer:

  1. Jag tycker att det kan vara kul att läsa om det står lite fakta om författaren och så, Men som du säger, ingen vill läsa ett tack till några totalt okända personer.

    SvaraRadera
  2. Tycker precis som du! Jag gjorde ett inlägg om något liknade för ett tag sedan. Jag är lite beroende av att läsa författarens tack och man blir så, liksom utdragen ur boken så fort.

    SvaraRadera
  3. Tycker det samma. Jag tycker heller inte om sidorna som tipsar om andra böcker av andra författare längst bak i boken heller. Författarens egna tidigare böcker ska också listas fram i boken tycker jag. Jag vill att den absolut sista sidan ska antingen vara tom eller bestå av de sista orden i boken så att när man stänger boken, känner den där härliga känslan.

    SvaraRadera
  4. Tycker inte att det spelar någon roll om tacket kommer först eller sist, det är lika tråkigt och ointressant vilket som.

    SvaraRadera
  5. Jag älskar att läsa tacket när jag är klar med boken. Superhärligt att få höra lite av den som skapat det jag precis läst :)

    SvaraRadera
  6. Jag läser inte ens tacket eller efterordet..

    SvaraRadera