fredag 21 december 2012

Falla Sönder - En novell av Tahereh Mafi

-Spoilervarning för den som inte läst Rör mig inte!-


Falla sönder tar vid där Rör mig inte slutar men den här gången är allting skrivet ur Warners perspektiv, från det att han blivit skjuten till den dagen han ger sig ut för att hitta Juliett. 
En novell på ungefär 100 sidor.

Personligen tyckte jag faktiskt att novellen var roligare att läsa än boken.
Eftersom den var så kort så hände det mycket och det var intressant att läsa om Warner även om jag fick en helt annan uppfattning av honom nu.
Genom att läsa från hans perspektiv kunde jag heller inte låta bli att börja tycka synd om honom. Han verkar vara helt missförstådd.
Vilket gör mig lite fundersam på vilket sätt jag kommer läsa Rädda mig inte
Alltså om jag kommer heja på Adam eller Warner.
Men på det hela så tyckte jag om novellen, en av de bättre jag läst och jag är glad att jag läste den eftersom jag förstår mycket mer än om jag bara läst boken.

Jag rekommenderar er att skynda att
 få tag på novellen eftersom Sverige (B. Wahlström) är det enda land som kommer ge ut den OCH att den bara kommer tryckas i 100 exemplar...









4 kommentarer:

  1. Got it - fick den med posten av B Wahlströms utan att jag ens visste att jag skulle få de xD Har inte ens läst första boken så vet inte om serien är bra :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är intresserad av att köpa eller hyra boken av dig, kontakta mig gärna. mandy_ahlstrom@hotmail.com

      Radera