torsdag 3 januari 2013

Anne Franks dagbok

Alla har säkerligen hört talas om Anne Frank. Den unga flickan som levde i Tyskland när Hitler regerade.
Men vem är Anne Frank egentligen?
I Anne Franks dagbok får man följa henne och läsa hennes innersta tankar, följa hennes  vardag och läsa om hennes familjs flykt undan nazisterna.

Anne Franks dagbok är hemsk. Det nazisterna gjorde mot judarna är verkligen fruktansvärt att läsa om och även om boken är bra så tycker jag inte om den. 
Det är äckligt att läsa om hennes liv i det undangömda och jag blir bara så ledsen när jag läste slutet.
Ingen borde få leva så.
Just därför tycker jag inte om att läsa Anne Franks dagbok, eftersom det som står i dagboken har hänt på riktigt och jag läser böcker för att flytta till en annan värld och inte för att bli ledsen och fylld av ånger. 

Därför får boken endast 2 av 5 vargar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar