måndag 28 januari 2013

Dålig uppdatering och... TÄVLING!

TÄVLING! 


Som vanligt är det urkass uppdatering här, trots att jag har flera recensioner på lager och därför tänkte jag ha, som en dålig ursäkt (vore det inte underbart om jag hade en tävling varje gång det inte blev uppdaterat regelbundet?) en utlottning!

Årets första dessutom.

Boken du har chans att vinna är Blodsmagi av Tessa Gratton. Läs min recension på boken här.

Regler:

*Kommentera nedanför att du vill vara med om utlottningen, skriv även din mailadress så att jag, vid eventuell vinst kan kontakta dig.

*Skriv även din favoritkaraktär/hatkaraktär (spelar ingen roll vad ni väljer, ni får ta båda om ni vill) + en motivering. Det här har egentligen ingenting med tävlingen att göra och kommer inte påverka dragningen alls men jag kommer senare sammanställa era svar i ett inlägg som säkert kommer bli mycket intressant.

*Tävlingen avslutas den 10 Februari 2013 klockan 16:00 och förhoppningsvis får ni reda på vinnaren senare samma dag.

Lycka till!

Om ni redan har boken men vill vara med i andra tävlingar kan ni kolla in Boktycktes blogg här.
Hos Maddies Bokblogg kan du vinna två bokpaket, kolla in här.


10 kommentarer:

  1. Givetvis vill jag vara med! :D

    Min mejl: albali[at]live.se

    En utav mina favoritkaraktärer är Alexia Tarabotti som har en förträfflig personlighet och alltid lyckas få mig att skratta.

    SvaraRadera
  2. Jag vill vara med :)
    Min mejl: johanna.kaspersson@home.se

    Min favoritkaraktär är Adrian Ivashkov för att han är helt underbar. Visst han röker och dricker, men det har han faktiskt dragit ner på ordentligt på senaste tiden och så har man fått lära känna honom mycket bättre nu i Bloodlines :)

    SvaraRadera
  3. Jag vill vara med!
    Min mejl: madeleine.knutsson@gmail.com

    Den karaktär jag hatar mest är Joffrey Baratheon. Jag har aldrig hatat någon så mycket som jag hatar honom för han är bara ond. Allt han gör är medvetet ont och man blir bara galen på honom. Spoiler för dom som inte läst Game of Thrones, blev skit glad över när han dog. Man brukar ju oftast inte bli glad när någon dör även fast han är ond men jag har aldrig varit gladare.

    SvaraRadera
  4. Jag är gärna med :) Är dock i Sydafrika när tävlingen slutar, så om jag skulle vinna kan jag inte svar förrän den nittonde.
    Mail: Loveliciouz[at]hotmail.com

    Så svårt med favoritkaraktärer, men en av mina favoriter är Jonah Griggs från Jellicoe Road. Jag gillar att han inte är beskriven som typisk bad boy eller typisk good guy. Han är så mycket mer än så. Det är en karaktär med många lager, och det är nog det som jag gillar mest med honom.

    SvaraRadera
  5. Klart att jag vill vara med! :D

    Min mejl: viggo.sylo@gmail.com

    Jag har faktiskt ingen direkt favoritkaraktär, men en person som jag gillar väldigt mycket är Malda från Legenden om Morwhayle. Hon är en så (ja, vad är hon inte egentligen?) spännande karaktär som man aldrig riktigt vet var man har. Hon kan magi, är uppfostrad av en häxmästare, bästa vän med en drake, självständig, ascool, vad mer behöver jag tillägga? Jo, en sak faktiskt. Hon är den som förstår att allting inte är svart eller vitt, att alla är onda eller goda.

    SvaraRadera
  6. Jag är gärna med!

    bokrygg[at]hotmail.se

    Har många karaktärer jag gillar, men jag har alltid älskat Luna Lovegood. Hon är så otroligt cool och udda, och bevisar verkligen att det är okej att vara det, att man inte ska bry sig om vad andra tycker och ytligheter.

    SvaraRadera
  7. jag är med,
    sannisansa@gmail.com

    Sookie Stackhouse, tycker hon är stark, hennes föräldrar är döda + hennes farmor. Bill blir kidnappad osv osv om jag var hon hade inte jag orkat höhö

    SvaraRadera
  8. Vad roligt med tävling!:D Jag är gärna med, men jag bor i Finland, funkar det då?
    Här är min mail: niemi.elvira@gmail.com
    Jag har faktiskt väldigt många favoritkaraktärer, nu när jag tänker efter. Men egentligen ingen hatkaraktär..
    Okej, jag väljer den jag tycker mig känna bäst.
    Severus Snape. från Harry Potter. Jag bara tycker att han är en så fantastisk karaktär. Hur man först tror att han är helt igenom ond, hur han är elak mot Harry men skyddar honom för det. Hur man sen i slutet får veta orsaken, han älskar Lily, har alltid älskat. Jag tycker att han är en av bokvärldens allra bästa karaktärer, om han inte fanns skulle Harry Potter inte alls vara lika fantastisk!:D

    SvaraRadera
  9. Hej! Du vann på min tävling i min blogg men jag hade inte din adress så jag skickade till bokvarg@hotmail.com. Vet inte om du tittar där ofta men ville förvarana i alla fall

    SvaraRadera
  10. Jag skulle gärna vilja vara med, om det fortfarande går :)

    jennelie.sjogren@koping.net

    Min favorit karaktär är nog Katsa från "De utvalda, tankeläsaren" Jag tycker att hon är otroligt cool, humoristisk och liksom med tanke på hennes svåra uppväxt och alla som är så elaka mot henne så tycker jag att hon är väldigt stark. Önskar nästan att jag var hon *w*

    SvaraRadera