lördag 22 juni 2013

Legenden om Morhwayle - Dödens stad

SPOILERVARNING!
För de som inte läst de tidigare böckerna.


I den avslutande delen av Legenden om Morwayle har allt förändrats, Murlegh har gått under och Malda är ännu osäkrare på vem hon kan lita på, hennes största önskan är att förgöra Scurley Briskit, mannen som föll ner i Malströmmen, men lever han fortfarande och hur ska hon kunna döda honom utan att samtidigt förlora Arteil?

Som jag tidigare nämnt (i andra recensioner av samma serie) så har Malda alltid varit min stora favorit i boken och det gjorde mig extra glad att hela boken skrevs ur hennes perspektiv men det var ändå något med det hela som var ovanligt segt och den hela färden till slutet, den väntade striden, kändes extremt onödig och långtråkig, speciellt när den slutade som den slutade. Ett slut som jag gäspade över.
Med andra ord är jag inte speciellt nöjd över det hela, att Gorgobestor fick väldigt få scener i boken gjorde inte heller saken bättre, en bok med många förmåner, den hade kunnat bli så mycket bättre men ändå blev det som det blev.

Så tyvärr Morwhayle, av mig får du bara 2 (en stark tvåa däremot) av 5 vargar, du hade kunnat vara mycket bättre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar