tisdag 24 september 2013

Berövad - Liz coley

13-åriga är ute på scouthajk när hon försvinner från de andra kompisarna.
Hon är spårlöst borta och trots insatser från polis och allmänheten är hon spårlöst borta.
Tills 3 år senare och hon plötsligt står på sin trappuppgång igen med bara kläderna på kroppen och en påse i handen, det är bara ett problem...
Hon minns ingenting.

Redan från första ögonkastet fick jag känslan av att det här skulle bli en intressant och bra läsning och jag satte direkt igång med att mala igenom mig den.
Och jag hade rätt!...
...till en början iallafall.
De första sidorna var spännande, mer än spännande. De var som kött för ett vrålhungrigt lejon, jag bara malde på och malde på genom sidorna men plötsligt hände något i handlingen.
Den var fortfarande spännande, det förnekar jag inte men plottvistarna var udda, ogenomtänkta på något sätt, språket och handlingen gick inte fram på ett lika flytande sätt och jag började ifrågasätta Angies beslut när hon började genomföra olika saker för att hitta tillbaka till sig själv och minnas vad hon gjort i 3 år.
Nu så här i efterhand när jag tänker efter riktigt noga så är jag faktiskt lite besviken på den, den var inte alls lika bra som jag trodde vid första ögonkastet men den var fortfarande bra, annorlunda och spännande.
En riktig slukarbok. 

3/5 vargar - den var bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar