tisdag 3 december 2013

Nyckeln

Som inte öppnade alla lås...

SPOILERVARNING!
- FÖR DE SOM INTE LÄST CIRKELN OCH ELD - 

Tragedin i gympasalen är knappt över förrän de utvalda i Engelsfors ställs inför nya prövningar. Svårare än de någon mött förut men en här gången kan inte Ida, Rebecka eller Elias hjälpa dem.
Samtidigt slåss de utvalda med sina egna krafter, inte minst Minoo som ännu inte lyckats välkomna den svarta röken, behövs hon verkligen och hur ska de ens kunna stänga portalen när cirkeln inte är hel?

Hungriga vargar jagar bättre.
I det här fallet var jag en riktigt, riktigt hungrig bokvarg, jag slukade varje sida med hull och hår, plöjde igenom sida för sida tills jag tillslut kunde stänga igen boken. Men den här gången fanns varken tårar eller ett leende, istället pryddes mitt ansikte förmodligen av en tom och irriterad blick.
Hallå.
Vad var det här för slut?
Boken heter Nyckeln men i slutändan var det inget lås som öppnades. Är det inte meningen att man i slutet av en bok ska knyta ihop säcken, låta läsaren pusta ut. Gråta en skvätt och hurra för att boken "äntligen" är över?
--
Nog med klagomål, i övrigt var boken verkligen bra, jag älskade varje sida, varje karaktär och varje händelse. Varje ord fastnade i huvudet på mig ända fram till de sista sidorna. Hade det inte varit för slutet så hade den här verkligen varit en stor favorit.
Just nu känner jag bara för att bränna upp den.

Boken är bra men inte värdig för att vara ett avslut på en tidigare så fantastisk serie.

Betyg på boken i genomsnitt: 4 av 5 vargar
Betyg på slutet: 1 av 5 vargar

Slutgiltigt betyg: Svag 3:a. 



3 kommentarer:

  1. Jag förstår inte riktigt exakt vad det var du inte gillade (haha, jag kanske fattade lite trögt ;)) Var det det "öppna slutet", eller var det något annat?

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte väldigt bra om boken däremot var jag inte nöjd med slutet..

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte väldigt bra om boken däremot var jag inte nöjd med slutet..

    SvaraRadera