söndag 14 november 2010

Det här är den andra enkäten i samma ämne.
Den första kan ni hitta under etiketten, enkäter och sånt.


26. Favoritkokbok?
vegetariska kokboken kanske, är vegetarian så...
27. Mest inspirerande bok du läst i år (fakta eller fiktion)?
Jag vet faktiskt inte.
28. Favoritlässnacks?
En clementin, jag gillar inte att äta när jag läser. Förstör stämningen
29. Nämn ett fall där hypen förstörde din läsupplevelse?
Har lyckligtvis inte hänt mig. Än
30. Hur ofta håller du med kritikerna angående en bok?
Inte så ofta, jag brukar tycka att de överdriver.
31. Vad tycker du om att ge bra/dålig kritik?
Det blir ganska jobbigt eftersom man inte riktigt vet vad man ska skriva.
 32. Om du kunde läsa på ett främmande språk, vilket skulle du välja?
Svårt!
33. Mest skrämmande/hotfulla bok du någonsin läst?
Svårt att säga, kanske... Nej det är omöjligt att säga, jag vet inte.
34. Skrämmande/hotfull bok du inte vågat påbörja?
Ingen
35. Favoritpoet?
jag skriver dikter, men brukar inte läsa andras, så jag vte inte.
36. Hur många böcker brukar du ha lånade från biblioteket samtidigt?
1-20 böcker i genomsnitt. Händer ofta att jag lånar fler.
37. Hur ofta brukar du återlämna böcker till biblioteket olästa?
Inte så ofta, men några gånger har det hänt.
38. Vilken är din favorit bland fiktiva karaktärer?
George i Enid Blytons Fem-böcker, jag ville vara hon (om än inte med lika häftigt temperament).
39. Vilken är din favorit bland fiktiva skurkar?
Den lilla pojken som skjuter Helen i Elizabeth Georges bok om Lynley och Havers. För att han ges en mänsklig och väldigt icke-skurkig sida.
40. Vilken sorts bok tar du mest sannolikt med dig på semestern?
jag tar med mig allt möjligt, rfrån körlek till mord... Helst tar jag med mig jättemånga böcker
eftersom jag brukar läsa ut dom och sucka över att jag inte har något att läsa.
41. Det längsta du har varit utan att läsa?
två dagar kanske...
42. Nämn en bok du inte kunde/ville avsluta?
Linger, lånetiden tog slut.
43. Vad distraherar dig lättast då du läser?
Om jag läser medans tvn är på eller om jag får ett sms.
44. Bästa filmatisering av bok?
Twilight, tror jag...
45. Sämsta filmatisering av bok?
Percy Jackson, tyckte inte alls att filmen följde boken.
46. Den största summa pengar du spenderat i en bokhandel på en och samma gång?
200 kronor för 4 pocketböcker
47. Hur ofta skummar du igenom en bok innan du läser den?
Oj... Jag brukar tjuvläsa, fy på mig!
48. Vad får dig att sluta läsa en bok mitt i?
Att boken är dålig eller tråkig, tor jag.
49. Har du dina böcker organiserade?
De bästa böckerna i en bokhyllan och de mindre bra i en annan.
50. Föredrar du att behålla dina böcker eller ge bort dem efter att du läst dem?
Behålla!!!
51. Finns det böcker du undviker?
nej, inget speciellt.
52. Nämn en bok som gjorde dig arg?
åh... vad hette den nu igen??? Minns inte :'(
53. Nämn en bok du inte trodde du skulle gilla men gillade?
Hata Romeo, omslaget såg väldigt tjejigt ut. Men sanningen är att jag älskar den boken.
54. En bok du trodde du skulle gilla men inte gillade?
Vad hette boken nu igen?!
55. Bästa skuldfria nöjesläsningen?
Att läsa om en bok som man älskar.


Sådärja! Klar med den här enkäten.
Kommentera och lägg gärna upp era svar på din blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar