torsdag 21 april 2011

Cirkeln

Cirkeln


Visst är det roligt när en författare lyckas med en bok, det tycker iallafall jag och därför vill jag tillägna ett
STORT grattis till Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren!
Jag såg också att jag inte skrivit ett enda inlägg om boken på bloggen, trots att jag själv läst en hel del om boken, tänk att den redan har sålts till andra länder och filmrättigheterna är köpta, otroligt!
Jag längtar verkligen tills jag får läsa den här boken, den verkar helt fantastisk!

Lite fakta om boken:
Författare: Mats Strandberg & Sara Bergmak Elfgren
Utgivningsdatum: 15 April 2011
Handling: Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner. Sex tjejer har just börjat gymnasiet. De har inget gemensamt - förutom att en uråldrig ondska jagar dem. Nu tvingas de samarbeta för att överleva. Höstterminen har just börjat när en elev hittas död på en av gymnasieskolans toaletter. Alla förmodar att det var ett självmord. Alla utom de som vet sanningen. En natt då månen färgats mystiskt röd förs sex tonårstjejer till den nedlagda folkparken. De vet inte hur de har kommit dit eller varför de är där, men utan varandra kommer de inte att överleva. De får veta att de är häxor. De Utvalda, som nämns i en uråldrig profetia. Plötsligt är gymnasiet på liv och död - bokstavligt talat. De måste lära sig samarbeta trots sina olikheter, och kontrollera de magiska krafter som vaknat till liv inom dem. Tiden 
håller på att rinna ut. De måste hitta och besegra ondskan som jagar dem, innan ondskan hittar dem


Övrigt:

  • Cirkeln är första boken i en serie på tre, andra boken heter Eld och kommer ut 2012 och tredje boken Nyckeln kommer ut 2013.
  • Boken kommer redan tryckas i nya exemplar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar