onsdag 20 april 2011

Filmrecension - Red Riding Hood

Idag såg jag Red Riding Hood och det är nästan så att man vill gråta - bra var den, under hela filmen sitter man helt på spänn och när varulven tillslut träder fram tar den andan ur en.
Jag är inget stort fan av Twilight - längre och det går inte ens att jämföra Twilight med Red Riding Hood.
Hon som spelar Rödluvan, eller Valerie som hon kallas i filmen är Amanda Seyfried och hon är en duktig skådespelare!
Det hade varit en stor besvikelse om det hade varit någon som spelat dåligt.
Tbx till filmen. Det är spänning hela tiden, ljudeffekterna är på topp och inte en enda seg sekund passerar.
Och varulven... filmens höjdpunkt, svart som natten och så vacker, jag blir helt galen!

Filmen handlar om en vacker flicka, Valerie som bor i en avlägsen by långt bort från allt.
I flera år har en varulv härjat där och byborna är livrädda.
Men efter flera år har livet varit fridfullt i byn men vid en fullmåne dödar varulven en flicka i byn, Valeries syster och byn bestämmer sig för att ge sig iväg på jakt efter vargen.
Samtidigt inser Valerie efter ännu en attack från varulven att hon har ett speciellt band till vargen, något som kanske kan rädda byn.
Men vargen är inte vem som helst utan någon mitt ibland byborna...

Jag säger bara, se den!

Ps. Det är femtonårsgräns på filmen men jag är egentligen för ung, och då menar jag inte ett år eller så...
men jag kom ändå in, snacka om lucky.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar