måndag 2 maj 2011

Utvärdering 2011

Känns som om exakt alla bloggar utvärderar månaden/månaderna som gått så tja... varför inte börja med det själv?
Hela våren har varit en underbar bokupplevelse. 
Det riktigt känns att förlagen har börjat fatta vad dagens ungdomar tycker om att läsa.
Och därför känns det som om ingen dålig bok har kommit i min bokväg och det känns väldigt bra!
Det har blivit väldigt mycket fantasy för mig just det här året och det känns som om jag upptäckt en ny favoritgenre. Förut läste jag väldigt mycket verklighetstrogna böcker och tyckte rent av illa om fantasy men efter ett tag insåg jag att Fantasy, det är läskigt bra.
Hädanefter kommer jag utvärdera varje månad, men var snäll med kommentarerna nu, det här är första gången jag utvärderar :) 


***
Januari
Det är så logiskt alla fattar utom du - Lisa Bjärbo


10 lästa böcker
Antal lästa sidor: 3271


Januari var en riktig toppenmånad, kanske inte så många lästa böcker men alla böckerna var riktigt bra
och jag kan omöjligt säga vilken som var sämst eller bäst.
Men om man måste välja så  blir det nog ändå Det är så logiskt alla fattar utom du av Lisa Bjärbo.


***
Februari
Den blodiga handen - Charles Butler
Vad hatet gör kan ingen fatta - Marie-Chantal Long


6 Lästa böcker
Antal lästa sidor: 996


Februari var nog lite sämre än Februari, inte lika många lästa böcker och inte lika bra.
Vet inte riktigt varför det blev så få, hade väl ingen lust att läsa antar jag.
Bästa boken blev iallafall Decembergatans hungriga andar av Ulrika Lidbo
och den sämsta boken blev nog Den blodiga handen av Charles Butler.


***
Mars
Himlen börjar här - Jandy Nelson


10 lästa böcker
Antal lästa sidor: 2396


Pretty Little Liars var helt klart en nyhet i Mars och Feber, underbara Feber av Maggie Stiefvater...
Böckerna av Kim Olin förvånade mig faktiskt, första boken var lite udda men den blev bättre och bättre.
Mars var en bra bokmånad.
Bästa boken i Mars var helt utan tvekan Himlen börjar här av Jandy Nelson.
Sämsta boken var Tagg i hjärtat av Cannie Möller, jag förstod mig helt enkelt inte på den.


***
Afrodite och ödet - Ritta Jacobsson
Hoppa högt Sigge - Lin Hallberg


7 lästa böcker
Antal lästa sidor: 1847


April - då våren äntligen kom efter en hård och kall vinter smälte mitt hjärta totalt med en riktig sträckläsare som Tankeläsaren av Kristin Cashore och himmelsk poesi med Kapitulera omedelbart eller dö av Sanne Näsling. Omöjligt att avgöra vilken bok som var bäst!
Beastly var också en höjdare, jag har riktigt längtat efter den boken!


***

Totalt 33 lästa böcker.
Antalt lästa sidor totalt: 8510
Absolut bästa boken/Böckerna: Omöjligt att säga!
Absolut sämsta boken/böckerna: Tagg i hjärtat, seriöst jag förstod mig inte på den... Kräver kanske en omläsning?
Mest lästa genre: Fantasy
Rekord: 532 sidor på mindre än en dag.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar