torsdag 16 februari 2012

Om jag kunde drömma - Serieversionen


Jag utgår från att alla hört talas om Twilight/Om jag kunde drömma och skippar därför handlingen totalt, om ni inte vet det borde ni ta och läsa på lite.

Men iallafall, när jag för första gången såg Twilight tyckte jag att det var en aning töntigt, Bella och Edward blev för fort kära i varandra, Jacob var töntig, Edward var ful osv osv osv... men sedan såg jag trailern till efterföljaren - New Moon och eftersom jag är fullständigt galen i vargar blev jag helt besatt. Ni skulle bara se min vägg i mitt gamla rum, den är full med affischer från Twilight, New Moon och Eclipse.
Efter att jag läst alla böckerna såg jag Eclipse och då slocknade min Twilight-hysteri lite. Filmen var inte särskilt bra gjord och lite tråkig då och då och strax efter det ledsnade jag totalt på Twilight. Storyn blev tillgjord osv... Men strax före att Breaking Dawn kom ut på bio så läste jag serieversionen av Om jag kunde drömma och det är den jag tänker skriva om nu.

För det första, även om du precis som jag ledsnat på Twilight eller av något annat skäl inte tycker om det så borde du verkligen ta och läsa serieversionen av Twilight, för att det är den 'egentliga' versionen enligt mig. Det är så här Bella/Edward/Jacob osv egentligen borde ha sett ut eftersom Stephanie Meyer faktiskt var med och gjorde den här versionen. Den går fort att läsa ut och stilen, som är väldigt väldigt bra påminner mig litegrann om manga, men det är det absolut inte. Det påminner mer om en slags... realistisk stil... Men stilen fångar verkligen och det är många bilder/scener som jag känner för att rita av...
Jag känner att det inte spelar någon roll hur mycket jag drar ut på den här recensionen det ända jag ändå kan säga att den verkligen är värd att läsa, oavsett om du fortfarande gillar Twilight eller inte.

1 kommentar:

  1. Haha... Jo, samma här, men jag blev intresserad av Twlilight-serien igen efter filmen Breaking Dawn part 1 :P

    SvaraRadera