fredag 13 april 2012

Betyg på bloggen?

Varje gång jag recenserat en bok här har jag känt att det är något som saknas och för ett tag sedan upptäckte jag vad. Betyg! Ibland kan det vara jättesvårt att förklara med egna ord så att folk förstår så då bestämde jag mig för att det bästa vore om man hade ett litet betygsystem här samt lite småfakta om boken (dvs. Titel, originaltitel, författare, antal sidor osv) det vanliga alltså.
Det här blir bara som ett experiment ungefär, jag får se hur bra det fungerar och sedan får jag bestämma om det ska vara kvar eller inte.

Här är mitt betygssystem och som ni ser så går det inte från 0-10 utan från 0-12 för att 12 poäng på en bok... då är det ett mästerverk eller en bok som jag helt enkelt bara älskar.
Om boken får mellan 10-12 poäng så tillhör den genren "Favoritböcker".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar