torsdag 12 april 2012

Bokhyllealfabetet #B

Och då har vi kommit till bokstav B i alfabetet så här kommer alla mina böcker som börjar på bokstaven B.



Breaking Dawn - Stephanie Meyer
Blodets röst - Magnus Nordin
Beastly - Alex Flinn
Bleach - Tite Kubo
Bärnstenskikaren - Philip Pullman
Barnens Gåtbok - Gertrud Widerberg
Bess får en egen ponny - Maj Rehbinder
Berusad av evigt liv - Melissa Marr
Bläckhjärta - Cornelia Funke
Buster den fula lilla valpen - Lynn Hall
Bara Vänner? - Norma Fox Mazer
Borgens hemlighet - Jane Ayre
Blu Time - Eleanor Jones
4 Bamseäventyr - Rune Andersson


Antal böcker: 14
Antal Olästa: 6½ 
Antal engelska böcker: 1
Antal svenska författare: Minst
Bästa boken: Blue Time har en speciell plats i mitt hjärta, älskade den när jag var liten och jag kan fortfarande läsa den typ 1000 gånger om men annars blir det nog Beastly
Sämsta boken: -
Antal (påbörjade) mangaserier: 1 



5 kommentarer:

  1. Sv; Tack så jättemycket! :D Haha, du frågade Harry Potter nörden! Jag har läst båda serierna, harry potter 100 gånger och hungerspelen bara en gång men jag älskade dem! I allafall den första boken.

    SvaraRadera
  2. Hittar mycket bra i din bokhylla!
    Har du läst bläcktrilogin? Såg du hade Bläckhjärta i hyllan nämligen :) En av mina favoriter!

    SvaraRadera
  3. Skrev svar på brevet idag, postar det på måndag :D

    SvaraRadera