söndag 15 april 2012

Bokhyllealfabetet #C/D

Då var det dags för C!

Conan - Gosho Aoyama
Cirkeln - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Carlottas förbannelse - Francine Pascal

Antal böcker: ... 3
Antal olästa: 1
Antal svenska författare - 2 av 4
Antal engelska böcker - 0
Bästa boken: (Inte så mycket att välja på, hehe) Cirkeln självklart om man räknar med bästa boken eftersom Conan är en mangabok.
Sämsta Boken: Carlotta förbannelse, har inte ens läst den men jag tvivlar ens på att den kommer falla i min smak så jag väljer den.
Antal (påbörjade)Mangaserier: 1
Och tja... Eftersom det inte direkt var många böcker i bokstaven C så kör jag med D också.

Dallas och källarligan - Charlotte Nygren
Drakobert, Draken som ville trolla - Rosemary Weir
Den mörka gåtan - Dorothy Daniels
Djungelungar - Ursula Barnett Potter
Den vita vargen - Mel Ellis
Diabolo min drömhäst - Gabi Adam
Diabolo, livräddaren - Gabi Adam
Drömrollen - Rona S. Zable
Dödens vatten - Robert Leeson
De som går igen - Marcus Sedgwick
Den vita katten - Holly Black
Dragon Ball - Akira Tokiyama
DN Angel - Yukiru Sugisaki
Deamon Diary - Kara
Det borde finnas regler - Lina Arvidsson

Antal böcker: 15
Antal olästa: 7
Antal engelska böcker - 0
Antal svenska författare - Minst 2
Bästa boken: Deamon Diary
Sämsta boken: Dödens vatten
Antal (påbörjade) mangaserier: 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar