tisdag 22 maj 2012

Box 101



Raphael är en gatupojke. I hela sitt liv har han rensat sopor på en soptipp. Han är fattig, vännerna är få men han har ändå det bättre än de flesta. Han har en liten hydda, bor tillsammans med sina släktingar och har oftast mat på bordet varje dag. Men livet som sopaerbetare är hårt och för det mesta hittar han skit och det som inte är avföring (ja, avföring) tar det reda på. Det vill säga, allt från papper till plast är värdefullt.
En helt vanlig dag upptäcker Raphael en alldeles speciell påse som innehåller en karta och när polisen en dag kommer på besök i jakt på en karta tvingas Raphael och hans vänner rymma från en säker död.

Nej tack. Boken var förvirrande, tråkig, otrovärdig och gick alldeles för snabbt fram och slutet var äckligt dåligt. Ingen bok för mig alltså. Framsidan var fantasilös och antalet huvudpersoner + bipersoner var för många och för krångliga för att hålla koll på så att jag var osäker på om jag ens skulle läsa klart den. Och nej, jag vet inte ens om det var värt att jag läste ut den.



Boken får 3 av 12 vargar, ingen bok att rekommendera! *suck*

2 kommentarer:

  1. Snyggt med vargarna istället för stjärnor! :)

    SvaraRadera
  2. Började läsa den förra året... vet inte vad som hände, men jag läste aldrig ut den i alla fall...

    SvaraRadera