torsdag 6 december 2012

Favoriter! Del 1.

Om ni vill ha boktips från allt mellan en deprimerande ungdomsdom till actionfyllda romantiska stories är det bara att läsa vidare för jag har tänkt tipsa er om mina favoritböcker som handlar om allt mellan himmel och jord.

En man som heter Ove - Humoristisk och sorglig bok om en gammal man, dock en vuxenbok men hade lika gärna kunnat läsas av ungdomar om man vill. (Humor)
Tu man hand - Ledsam men bra bok om en deprimerad pojke. (Ungdomsbok/Reality)
Själlös - Varulvar, vampyrer och kärlek när det är som allra bäst. Mycket annorlunda än andra (varulv/vampyrböcker. Fantasy)
Chanslös - Själlös uppföljare, minst lika bra om inte bättre! (Fantasy/Romantik/Action)
Bronsdolken - Michelle Pavers nya serie, superspännande och på samma nivå som Vargbröder. (Fantasy/Äventyr)
The perks of being a wallflower - Svårt att beskriva handlingen men en av de mest ultimata bästa boken som jag läst. (Reality)
The Bro Code - Ett måste för den som gillar HIMYM eller bara vill lära sig allt en bro bör kunna. (Humor)
Eld - Uppföljaren till Cirkeln och personligen 1000x bättre. (Fantasy/Häxor)
En sån vidrig bok där mamman dör - En av mina absoluta favoriter. Härligt språk, humor och trots att den tar upp ett sorgligt ämne så är den bara för underbar.






2 kommentarer:

  1. Har nyss läst Cirkeln, och jag älskar den. Kul med den här "favorit-grejen"! Ska bli riktigt kul att få se fler av dina favoriter :)

    SvaraRadera
  2. Älskade också En sån vidrig bok där mamman dör. Har börjat uppskatta böcker på vers mer och mer :)

    SvaraRadera