torsdag 16 maj 2013

Legenden om Morwhayle - Demonprinsessan (Minirecension)

Eftersom det var så länge sedan jag läste den här har jag valt att kopiera förlagets beskrivning av handlingen.

I centrum står de femtonåriga tvillingarna Arteil och Malda, som skildes åt som små och har vuxit upp med helt olika förutsättningar. Arteil bodde med sin far i en lugn småstad medan Malda växte upp hos den ondskefulle häxmästaren i hans döda stad. Del ett, Häxmästaren, var ett actionfyllt äventyr där mörka hemligheter rullades upp och syskonen drogs in i en kamp om magisk makt. I Demonprinsessan är farorna ännu värre, monstren är läskigare och motgångarna tornar upp sig. Överraskande sanningar avslöjas. Nu står hela världens framtid på spel.


Ännu en gång får vi, tillsammans med tvillingparet följa med på ett hisnande äventyr och precis som i Häxmästaren är boken fylld med spänning, magi, övernaturliga varelser och kanske bäst av allt - fantastiska illustrationer av författaren själv.
Demonprinsessan är minst lika bra som första boken och om det inte varit så att jag har ett verkligt dåligt minne hade jag kunnat ge en verklig och ytterst detaljerad förklaring till varför du borde läsa serien men just nu minns jag bara känslan och minnet av att det här, det var en bra bok och att den tredje och avslutande delen som kommer nu i Maj troligtvis kommer bli mer än episk. Förbered dig på en storslagen fight skulle jag säga. Missa inte!
Rekommenderas till de som gillar böcker om magi, drakar och fantasy!

Att tjejen dessutom är den starka och coola karaktären i boken är bara ett STORT plus. Hurra för Malda!
(Att författaren dessutom är hur trevlig som helst är ju inget minus heller för den delen men nu bedömmer vi bara boken som sagt...)

Har valt att inte betygsätta den här eftersom det var ett halvår sedan jag läste den så ni får bara lite på mig att den var helt grym!

2 kommentarer:

  1. Jag har taggat dig i Tegelstenstaggen. Mer info här: http://bokugglan.blogspot.se/2013/05/tegelstenstaggen.html

    SvaraRadera
  2. Är detta den andra delen på serien? Jag har läst den första och väntar på att biblan skulle få in den andra :D

    SvaraRadera