torsdag 9 maj 2013

Underbara Helvete - Ett helvete var det då sannerligen (Varning för mycket hat)

Abby har lämnat sitt gamla liv bakom sig och tillsammans med sin bästa kompis America har hon bytt ut allt och börjat på en ny skola i en ny stad och hon tänker aldrig, aldrig mer återvända till sin hemstad och sitt förflutna, istället tänker hon skärpa sig, vara den fina flickan som sköter sig i skolan, umgås med rätt folk och aldrig någonsin dejta någon som Travis.

Travis är skolans hetaste kille, på fritiden slåss han för att tjäna pengar, ligger runt med tjejer och han är allt som Abby är rädd för och trots Abbys försök att undvika honom slutar de upp som vänner men snart inser Abby att hennes känslor för Travis är starkare än hon trott.

Underbara Helvete är en av de mest hat-älskade böckerna jag någonsin sett som recenserats. Kolla bara på de här recensionerna!

Själv är jag skeptisk mot allt i boken, något som i början kunde bli en väldigt bra och vacker historia slutade upp som katastrof och jag ville flera gånger dunka huvudet i väggen av frustation.
Travis och Abby är verkligen inte bra för varandra, det är verkligen en katastrof, ett helvete tillsammans och allt blir bara fel hela tiden och jag blir bara så arg på Abby för att hon är så blind.
Det uppgår tydligt flera gånger i boken att Travis har problem med att kontrollera sitt humör, han är värre än en aggresiv hund, han stalkar personer, misshandlar, är den största douche jag någonsin läst om och han kan verkligen inte släppa taget om någonting och ännu en gång vill jag dunka mitt och Abbys huvud i väggen.
En av de absolut sämsta böckerna jag läst eller så är de här böckerna ingenting för mig helt enkelt men seriöst, läs och tolka själv, mer katastrofal kärlekshistoria har inte existerat. Usch.
Fast egentligen är jag väl bara arg för att boken hade kunnat vara så mycket bättre men Mcguire skruvade verkligen till allt till en enda röra. Synd och skam.




Jag har verkligen sågat den här boken totalt men ugh, det här var verkligen ingenting för mig.
Om du läste Underbara Helvete och som så många andra (utom jag tydligen) tyckte om boken så får ni hålla utkik efter Walking Disaster som är samma historia men ur Travis synvinkel, en bok som jag faktiskt är sugen på att läsa, trots det dåliga första intrycket. 

1 kommentar:

  1. Jag har kommit 140 sidor in i boken än så länge men håller hittills verkligen med dig. Edward Cullen kan jag acceptera, även om han också har lite kontrollvarning men Travis testar verkligen min gräns! Förstår att hela det här Bad boy konceptet tilltalar många (även mig) men det här verkar ju bara gå överstyr..

    SvaraRadera