söndag 23 juni 2013

Taggmaraton

Har blivit taggad att göra Sommarläsningstaggen av Viggo, Book-to-Moviestaggen av Elvira och Tegelstentaggen av Carro.

1. Vilka 5 böcker måste du läsa i sommar?
Måste? Ugh. Hatar det ordet. Jag tänker köra på helt slumpartat i sommar, får se vad jag har lust och hinner med. Tänker däremot läsa ut mina recensionsexemplar först så bara där har vi ju några böcker.

2. Vilken bok är du egentligen inte sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Uhm, jag måste helt klart börja läsa på Sagan om ringen men det går segt just nu... Någon gång!

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
På ett tyst ställe där ingen stör eller går omkring, så förmodlingen på golvet i mitt rum, i soffan eller i sängen.

Eller balkongen, om det hade varit fint väder.

4. Handen på hjätat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Med handen på hjärtat så kommer jag troligtvis läsa på golvet i mitt rum, i soffan, sängen eller balkongen. 

Ha.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
... Jag har läst en bok i sommar och den var inte särskilt bra...

Och jag har inte planerat att läsa något särskilt...
Det bästa jag kommer läsa i sommar är nog någons facebookstatus. 
6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Vad är det med folk och sommarböcker, nästan alla är likadana ju? (Bitter)

Du borde läsa Carlsentsveckan om du vill ha något somrigt och lätt att läsa
Recension här

7. Strand eller hängmatta?

Jag tror att jag aldrig har läst på stranden och har inte orkat sätta upp hängmattan i år så... GRÄSMATTAN! Huh, självständig! (Bryter inte alls mot reglerna, pfft)


8. Deckare eller roman?
Humm, läser inte så mycket deckare eftersom alla ungdomsdeckare oftast handlar om trista, censurerade mord, graffitibrott eller någon som stjäl saker i omklädningsrummet så roman? Kommer dock försöka på mig en vuxendeckare inom kort, tips på sådana?
9. Favoritgenre?
Less på fantasy och på realityböcker (finns det fler genrer?), hade velat läsa något annorlunda som inte är överdrivet, som Vargbröder ungefär, bra

 böcker, var är ni? ~

Tagga 3 andra!
Nej. 

Istället får ni känna er själva taggade.
Precis så.
DU är taggad.
Och nej, du behöver inte länka till min blogg, gör bara taggen.


Tack Viggo för taggen!


Books-to-Movie-taggen 
går till så att man skriver 5 boktitlar som inte är till film men man väldigt gärna vill ska bli en film. Simple as pie.


Vargbröder förtjänar att bli en filmserie (eller flera filmer), vilket det faktiskt fanns tankar på
om det inte varit så att man haft brist på tama vargar. Haha.
Ring Kolmården?


Med rätt skådespelare och regissör hade den här filmen kunnat bli a-w-e-s-o-me.
En thriller-rysare att sitta och titta på i halloween-mörkret. Snälla, bli en film!



Bronsdolken får också väldigt gärna bli film!
Såg att någon frågade om den var väldigt lik Vargbröder och tja,
det är väl samma upplägg, två barn, ett djur och någon som jagar en men
well, det är ändå stor skillnad. 
Torak är svarthårig!
Haha.


Jellicoe Road får också väldigt gärna "råka" gå 
och bli film.


Själlös all the way, tänk vilken
episk film det här hade varit!
Woah! BLI FILM NU!

Tack Elvira för taggen!

Tegelstenstaggen

går till så att man tar 5 tegelstenar till böcker som man läst (ur bokhyllan) och två olästa.
Känn dig taggad om du vill göra den här.
För mig kändes det mest jobbigt eftersom jag insåg att jag äger... Noll riktiga tegelstenar.
Phew, livet är hårt ibland.


De två olästa böckerna ser ni ovan, båda är som ni ser, inga tegelstenar. 
Suck.


Oj, där hade vi ju en riktig tegelsten, Hungerspelen!
Förutom att det är tre böcker i en... Vilket betyder att de tre böckerna är
relativt... 
Smala.
Nåja, det får duga.
Gillar ändå inte att läsa tegelstenar. 
Hmph.

Tack Carro för taggen!



2 kommentarer:

  1. Ja, du MÅSTE (förlåt för det ordet ;)) helt klart läsa Sagan om Ringen!

    SvaraRadera
  2. Visste du att Jellicoe Road SKA bli film!?

    SvaraRadera