fredag 6 december 2013

Bloggrecension - Julias Nerdroom

Kom till bloggen genom att klicka: här.

Här kommer den andra bloggrecensionen, är det något som ni andra reagerar på ang. recensionen får ni väldigt gärna kommentera eller maila det till bokvarg(at)hotmail.com Det spelar ingen roll om det är konstruktiv eller destruktiv kritik, jag tar emot all kritik med glädje.

2012 startades det som nu är Julias Nerdroom, en bokblogg för ungdomar. Bloggen drivs av 16-åriga Julia och hennes "nerdroom" är precis vad det låter som. En blogg för oss som älskar böcker, filmer och TV-serier.

Julias blogg är verkligen varierad, det är inte bokrecensioner på hög utan blandat med tips/recensioner om TV-serier, filmrecensioner och bokrecensioner förstås.
Förutom detta så dyker det upp en hel del personliga och roliga inlägg om vad hon t.ex lånat på biblioteket idag. Det är sådana här inlägg som jag personligen älskar att läsa.
Fina, korta, personliga och intressanta inlägg som innehåller fina bilder, fortsätt med det!

Recensionerna är bra skrivna, Julia skriver på ett ärligt och även utan ett betygssystem så är det lätt att förstå vad hon menar och vad hon tycker om boken. Lagomt långa recensioner som gör att man kan läsa hela recensionen utan att ledsna eller hoppa över vissa rader.
Det spelar ingen roll om recensionen handlar om en TV-serie, en film eller en bok, bra!

Att tänka på: 
Kom ihåg att detta är bara några saker jag lägger märke till och INGENTING som du behöver ta åt dig, ändra på eller ens bry dig om, om du tar illa upp av någonting måste du meddela mig snarast så att jag kan förklara hur jag tänkte och själv bättra på mig till nästa recension.

Det första jag la märke till är bristen på färger (ska jag säga, haha!) våga experimentera med designen, blir du missnöjd kan du alltid byta!

Vi vill veta mer om dig Julia, skriv mer om dina intressen, just nu är nästan det enda man vet ditt namn. Berätta!

Fler sökfunktioner t.ex fler taggar eller en sida med upplagda recensioner så att man hittar lättare!

Tydligare kontaktinformation, fick söka ett tag för att hitta rätt på din mail, den syntes inte så mycket som den borde.

I övrigt en verkligt fin blogg som jag ska börja titta in oftare på.

Glöm inte besöka Julias Nerdroom!

1 kommentar:

  1. Tack så mycket för de fina orden och jag ska verkligen ta mig till kritiken! Alltid bra att få höra någon annans tankar om ens blogg än en själv! :)

    SvaraRadera