tisdag 10 maj 2011

Mer än ögat ser - Melissa Marr



Aislinn ser saker andra inte ser, hon kan se en osynlig värld full av oknytt, den ena hemskare än den andra.
Och utan Seth hade aldrig Aislinn klarat av alla regler hon har. Inte titta, inte röra, inte springa och svårast av allt. Inte låta dom veta att hon kan se den osynliga världen.
Vänskapen mellan Seth och Aislinn är ovärderlig för Aislinn, men hur långt vågar hon gå?
En dag träffar hon Kenaan. Den vackraste alven hon någonsin sett och han verkar vilja något med henne, men frågan är vad, och är verkligen Kenaan vad han utger sig för att vara?
Plötsligt är 2 män intresserade av henne och ingen av dom viker av från hennes sida.
Dessutom måste göra sitt svåraste beslut någonsin. Om hon väljer Kenaan förlorar hon inte bara Seth - den hon egentligen älskar utan också hela sin mänsklighet...

Den här boken var otroligt seg för mig i början men ju fler sidor man läst ju mer kom man in i boken.
Jag brukar alltid göra en egen bild av alla karaktärer och tänka mig omgivningen själv men det blev så svårt när Melissa Marr inte skrev vilken storlek oknytten hade när de var osynliga och det gjorde det oerhört krångligt för mig. Ibland blev Kenaan t.ex 20 centimeter lång medan han blev närmare 2 meter lång i nästa kapitel.
Och det är väl antagligen ett av skälen till att det tog 100 år för mig att läsa den.
Men när man väl läst ut den vill man bara slänga sig över nästa bok.
Så jag är helt klart nöjd över den.

Tack Ponto Pocket! 

1 kommentar:

  1. Jag har läst de tre första böckerna i serien, första (Mer än ögat ser) var ok, andra (Under din hud) var bättre men tredje (Berusad av evigt liv) var långtråkig. Det kommer tydligen två böcker till i serien men jag är måttligt intresserad av att läsa dem. Låna böckerna på biblioteket så slipper du lägga pengar på mediokra böcker.
    /A-S

    SvaraRadera