lördag 21 december 2013

Confession: Ibland skiter jag i recensionsexemplar

Det är sant. Det är fruktansvärt. Jag skäms.
Eller inte.

Att jag ibland skiter i vissa recensionsexemplar, även om förlaget först frågat om intresse är ingen lögn. Ibland händer det att jag tackar ja men när boken väl är hemma så är jag totalt ointresserad och den får istället stå och värma bokhyllan i en evighet.
Ibland händer det att jag läser boken ändå, efter säkert hundra år.
Jag vet att jag förmodligen en dag faktiskt kommer läsa och recensera boken.
Men det lär dröja.

Så förlåt mig alla orecenserade bokförlag, jag var helt enkelt inte intresserad nog att öppna boken.
Förlåt!

Ibland händer det också att jag eldar med böcker jag inte tycker om.
Men det är ett helt annat kapitel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar