onsdag 18 december 2013

Tags!

Jag blev inte taggad av någon att göra dessa tags men eftersom att jag är lite #yolo (haha usch, fy) så kör jag på ändå!


1. Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig att börja blogga?
Tonårsboken, som ni säkert märker så är design och layout misstänkt likt deras, det är för att 2011-Elisabeth härmade... *HOST* tog inspiration från deras finfina blogg. Att jag sedan skriver 10 gånger sämre är ett annat kapitel.
Men Tonårsboken motiverade mig verkligen till att skapa en bokblogg, så tack för det! Är förövrigt en godtrogen läsare på deras blogg, kolla gärna in den!

2. Hur väljer du ämnen att blogga om?
Jag skriver det som kommer upp i skallen och sånt jag ser (som har med böcker att göra), sedan blandar jag gärna med filmer, confessions, tags osv...

3. Vad vet de flesta inte om dig?
Ehrm, det här är en aning udda kanske men jag samlar på djurdelar, skelett osv! Vi kanske inte ska gå in på detaljer på HUR exakt jag får tag i deras skelett. (Fast jag lovar att jag själv aldrig dödat ett djur!)

4. Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Min stil? Min klädstil eller min bokstil, what?

5. Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Läsa (höhö, klyftigt där), gå ut med hunden, rollsEn annan tag...

Också en annan tag...

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
Fåtöljen, soffan eller sängen är "The number one place" men kan hända att jag sitter lite varsomhelst, beroende på vad som är ledigt.

2. Bokmärke eller random pappersbitar?
Inget av dem, är det biblioteksböcker viker jag hundöron (jag vet, jag vet, skäms på mig) och är det egna böcker slår jag igen boken och hoppas på att jag kommer ihåg sidan.

3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller efter ett visst antal sidor?
Helst läser jag klart kapitlet men blir jag abrupt avbruten kan jag avsluta var som helst.

4. Äter du eller dricker du någonting när du läser?
Te är väl stora favoriten men he blir lite blandat, vanligast är att jag inte äter någonting alls.

5. Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n medan du läser?
Inte vanligtvis, nej? Men ibland händer det att tv och musiken är på och jag inte orkar slå av.

6. En bok i taget eller flera samtidigt?
Oftast flera, svårt att hålla sig till en bok...

7. Läsa hemma eller överallt?
Överallt! På bussen, i skolan, på toaletten, you name it!

8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Tyst, det går snabbare då!

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
No? Brukade spoila genom att hoppa till sista sidan och tjuvkika förut men inte längre, sånt är dåligt för dig!

10. Bryta rygg eller inte?Har aldrig riktigt tänkt på saken.

11. Skriver du i böcker?
Inte det nej, he blir fult och konstigt.

Så vem är taggad?

DU ÄR TAGGAD!
(och glöm inte länka sedan till dina svar, sånt är intressant ju!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar